Sunday, March 15, 2009

Im a Runner



Awal mula pertama mula....fez time aku nak citew tentang aku dalam blog...nak tau x???

dulu akunyer cite2 nak jadi doktor....eh?bukan...nak jadi atlet kononnya....
bukan main aktif kat skola....tapi kan....cite2 x kesampaian....mase umo 16 thn...aku kene athma daaa.....sebelum tu aku atlet pecut kat skola....tapi ntah r...agak sengal aku nie....

suka beno main dgn kucin...makan pown nak kucin ade kat sebelah...dah tu....bile da kena athma...bawu nyesal x sudah...

bukan aper...ku sayang glew kat kucin...tu pasal makan tido pown kucin mesti ade r....

dah tu...

camne agaknyer kehidupan aku pastu...???
mesti r aku frust menonggeng pasal citew2 ku bakal musnah...
camner aku tau aku kene athma ye???

mase sukan tahunan sekolah aku dulu...mase tu form 4...ku p lari 400 meter...ntah camner ku rase lain jew bile lari...bapak r penat...aku pown pengsan...tapi pas sampai penamat r...
hahahaa....dapat gak no 3...
nangis r wei....x penah2 jatuh pengsan...atlet skola la katekan...heboh satu skola aku....
walaupown aku nie bukan olahragawati skola....tapi ku mmg famous...huhu =p

biler da tau camtu...aku pown try join yang jarak jauh...bukan main susah nak blaja kawal nafas...tapi bole la...
ku cuba gak lari coz mase form 3 ku da pernah masuk MSSKL wakil skola pergi lari 800 m n 1500m...n menang dapat tempat ketiga dua2 acara.
bile form 5 aku hanya join 800m n 1500m jew acara balapan...sebab tu jew yang bley main...
aku pown try main acara padang....

kowg nak tau acara aper ku main....?????

lompat tinggi,lompat jauh n lompat kijang...hehehe..
johan lompat tinggi n lompat kijang weh...laompat jauh dapat no3 jew....

yang bestnyer aku dapat anugerah peserta terbaik...walaupown x dpt olahragawati...

N now...sejak masuk uitm nie...ku cuba berlatih kawal nafas....
sebab pe rajin sgt nak blaja kawal nafas???
sebab aku cam xley terima kenyataan aku kene athma...
aku nak jadi atlet....

first time lari mase aku kat uitm melaka....
asal lari jew bile smapai penamat kompem aku pengsan...
wat gelabah owg jew aku nie...
yela....
bile owg pengsan...
kompem owg gelabah kan...=p

bile hampir setahun berlatih...
bawu ku rasa ku bole berlari lagi...
mase tu agak hepi gak r....

ku terus berdoa kat ALLAH supaya sembuhkan penyakit aku...

ALHAMDULILLAH.....

skang da kurang athma aku...
lagipun aku memang x penah jumpa doctor...
sebab kesengalan ku yang takut nak pegi check penyakit nie r...

Right Now....

aku da kat shah alam....bile ku terlihat poster WHO WAN TO JOIN RUNNERS CLUB....
cepat2 aku daftar....

memang best r weh...

sebab minat kat lari tu lebih kan...

p mampos r owg nak kate ape kat ku...
yang penting aku HEPI...

for me....

run 4 fun...



3 comments:

  1. waaa...semangat gile...
    asma2 pon still nk lari...
    salutee...weh bile nk belanje?
    2rat banyak tu...

    ReplyDelete
  2. wah.. dah ada blog, da blh update citer kau slalu nih..
    hebat seyh kau, bsemangat kental!! yeahh!

    good job!

    ReplyDelete